Oku!

Oku!

13 Şubat 2014 Perşembe

İzmir de gidilebilecek sahaflar: "Fersuden Sahhaf".

Sahaflar ve İzmir konusunu uzunca süredir yazmak istiyordum bugüne kısmetmiş. İstanbul kadar olmasa da meraklı bir insan için İzmir de hatırı sayılır sayıda sahaf var. Ya da sahaf görünümlü kitap evleri var çoğu yerde olduğu gibi. Benimde hayallerimden biri, bir gün ufak bir sahaf açmak şimdi düşünüyorum açtığımda kiraydı,oydu buydu ister istemez düşünüyorsun, bunlara dalıp heyecanımı kaybeder miyim, amacımdan sapıp ticaret odaklı bir sahaf mı olurum diye korkuyorum çünkü bu dönemde kalan sahafların çoğu bu kaygılardan dolayı sahaf olmaktan uzak. Eski sahaflarda sohbet çok önemliydi amaç herkesin kitap almasını sağlamak, uygun fiyatlarda kitap satan insanlardı. Bende bu yazı dizisini yazarken İzmir'deki en sevdiğim sahafları tanıtırken sohbet ve kitap fiyatlarının uygunluğunu öncelikle baz alacağım.

İlk bahsetmek istediğim sahaf, Fersuden Sahhaf. Fersuden, dışarıdan bakıldığında ufacık görünen ama içinde çoğu sahaftan çok kitap bulunan bir yer. Çoğu sahafın bizzat gelip buradan kitap aldığını, çoğu akademisyen, koleksiyoncunun bu bulmak pekte kolay olmayan mütevazi sahafa gelip kitap aldığını bizzat gördüm,biliyorum. Çok farklı tarzda kitabı bulabileceğiniz bu şirin sahaf, herkese hitap edecek, büyüleyecek hat da masalsı bir ortam sunacak tarzda bir sahaf. Beni oraya gitmek çok mutlu ediyor en azından.

Ben Fersuden ile tesadüfen oradan geçmem gerektiğinde tanışmıştım çünkü yeri pekte oradan geçilirken görülecek bir yer bile değil. İzmir'in en eski mahallelerinden olan agora mahallesinde ve agora harabelerinin hemen arkasından mezarlıkbaşına inen o dar sokakta. İzmir'de yaşayan bir insanın bile pek bileceği, bulabileceği bir yer değil. Ama dedim ya Fersuden, masalsı bir yer, böyle kolay bulunmaması bence çok güzel. Bir emek verip oraya gitmeye inanın değiyor. Bugünlerde tabela astı Fersuden, daha önce bir tabelası bile yoktu, ama merak eden geliyordu yine, geleni gideni çok oluyor. Dedim ya oraya gittiğine değiyor bunun başlıca nedenlerinden biri, Fersuden'in sahibi Murat Abi.

Murat Abiyi ilk gördüğünüzde, takkeli , uzun sakallı biri olduğu için ön yargılı olabilir, buranın sadece dini kitaplar sattığını düşünebilirsiniz. Ama çok eski dini kitaplar bolca olsa da hiç öyle değil. Her tür kitap var hemde sürekli yenileri geliyor, Murat Abi kitap aşığı bir insan, sürekli yeni kitaplar alıyor, depolar dolusu kitabı olsa bu işi severek yapıyor. Onun için Fersuden diğer sahafların bile kitap almaya geldiği bir yer. Murat Abi dünya iyisi bir insan, kitap tutkusu, sohbeti, muhabbeti güzel bir abimiz çokta konukseverdir. Fersuden i diğerlerinden farklı kılan şeylerinde başında bunlar geliyor. Kimi zaman birlikte bir şeyler taşırız yardımcı oluruz Murat Abiye kimi zaman eski osmanlıca sinema el ilanlarını bana gösterir, sevdiğimi bildiği kitaplar geldiğinde onlardan konuşuruz. Hep dükkandan ayrılırken hakkını helal et der mutlaka Murat Abi, gideriz ama aklımız bir çok kitapta kalır.

Fersuden Sahafı ve Agora Mahallesini seviyorum, eskimişliği bana sonuna kadar hissettiriyor. Murat Abi de farklı bir insan çok naif,bilgili, osmanlıca arapça bilir, mütevazi, sohbeti hoş bir insan. Kitaplar ise her telden insanı, kitapseveri mutlu edecek cinsten. Fersuden i gerçek bir sahaf havası tenefüs etmek isteyen herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Son olarak Fersuden de, kitap fiyatları uygundur, eskiden daha uygundu şimdi biraz daha normalleşti ama Murat Abi elinden geleni yapar size verebileceği fiyat dan verir. Bu güzel sahaf hep İzmir de bizle olsun diye daha çok gidelim oraya...

Not: ("Sahaf" yanlış olmasa da aslı arapça olan "Sahhaf" kelimesidir, yazıda yer yer ikisini de kullandım)
Erkin Tura- Tüm hakları saklıdır.

5 yorum:

  1. Yahu bir de adres yazsaydın be öübarek.

    YanıtlaSil
  2. (mezarlık başındaki katlı otoparkın yanında bulunan anafartalar caddesinden yukarı doğru çıktığınızda beşinci sağda, 943. sokakta) tel 05334729215

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, sahaf paylaşımınız ve yazını için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Paylasiminiz için teşekkür ederim. Aradığım kitap için nadir kitaplar Fersuden Sahaf'a yönlendirdi beni. Sanırım kolayca bulacağım.

    YanıtlaSil