Oku!

Oku!

22 Şubat 2014 Cumartesi

Kraliçe ve Soytarılar.

Şu kısacık hayatımızda öyle güzel şeylerde yaşadığımız gibi çok zor şeylerde yaşıyoruz. Ve bazen bir şeyleri atlatabilmek ya da bunlarla beraber bir ömür yaşamak zorunda kalabiliyoruz. Kimse hasta olmasın, kimse ruhen çöküntüler yaşayıp,savaş vermese keşke ama insanın doğasında bu mümkün değil.


Hastalık psikolojisi başlı başına zor bir hadise,onu unutmak ya da onla yaşamak pek kolay bir şey olmadığı gibi güçlü insanların harcı. O kadar durumla uğraşan insanın bir de psikolojisinde bu savaşı vermesi ne kadar güçlü kalabildiğinin ispatı.

Bunun dışında değişen sevgi anlayışından bahsediyoruz sürekli, insanların nasıl çıkarcı, nasıl tatminkar olmayan, tevazusunu, anlayışını yitirmiş olduğunu gözlemliyoruz bir yandan da. Seven insan şunu yapar, bunu yapar laflarının çok uzağında maddesel bir sevgi anlayışı, sevdiğini mal gibi gören insanların oldukça çok olduğu bir dönemdeyiz.

Bütün bunlara bakacak olursak, sevgili müzisyen Ceylan Ertem'in Kayseri de yaşadıklarına şaşırmadım ama üzüldüm. Ben çok yıllardır Ceylan Ertem'i dinleyen birisi değilim aylar oldu henüz ama bunun pişmanlığını şiddetle duyuyorum, şuan şarkıları, tavrı,duruşu hep her an hayatıma eşlik eden birisi. Çünkü bu zamanda tavrı,duruşu olan, tutkuları olan böyle sanatçılar bulmak zor. Ben Ertemi yeni tanıdığımdan mesela o çokta söylemenin yersiz olduğu rahatsızlığından haberim yoktu, Kayseri durumundan sonra yazdığı yazıdan öğrenmiştim. Ama yazısında dediği gibi zaten kimseye bir şey hissettirmemişti. Sadece ben ilk Ceylan Ertem yazımda dediğim gibi ona bir Turgut Uyar şiiriyle nitelemeyi seçmiştim, "Çılgın ve Hüzünlü". Çılgınlığı malum ama bana hüzünlü gelen bir tarafı da olmuştu.

Her neyse, şunu demek istiyorum ben onu dinledikten sonra hayatıma o kadar güzel şeyler kattı ki bunu kim bilir kimlerin hayatına daha kattı, o yüzden canını sıkmasın böyle soytarılara, o İkinci yeni'nin kraliçesi. O, elinden Turgut Uyar kitaplarını düşürmeyen bir masal kahramanı ve mutlu ettiği, dokunduğu onca yürek var ve dokunacağı daha.

Bir de dün Kayseri de o olayları yapan ve o sözleri söyleyen kesim, bunların hasta ruhluluğu sadece Ceylan Ertemle ilgili değil ben böyle düşünüyorum. Bunlar normal hayatlarında da sevgilisiyle çıkar ilişkisi yaşayan, ilerde bir gün çıkarları için siyaset yapacak insanlar. Bunlar maddeyi ruhlarına sokan bir takım insanlar. Bunlar sevdiği sanatçıyı dinlemeye gelip, hastalığına inanmayan ziyanlar, gerçek değiller.

Sevgili Ceylan Ertem, sesinden,duruşundan, tavrından, mücadelenden kimseyi mahrum bırakma, iyi ki varsın...


"Kuzeyde, ince bir kar dağıtımında
Çocukların oyun oynamadığı yerlerde
Bulunmaya hazır ve
Eski çağlara ait bir parayım."

Edip C.




Erkin TURA-Tüm hakları saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder