Oku!

Oku!

18 Şubat 2014 Salı

Okan Bayülgen mi değişti?

Okan Bayülgen son zamanlarda bir lafı tekrarlıyor sürekli. "Gerçekliğin olmadığı yerde her şey mübahtır." Acaba ne demek istiyor olabilir. Bir sözü daha bu sözle beraber yinelemek istiyorum.

“Kurumlarınıza uyuyor gibi görünmem,onlara karşı direnmemi ancak böyle sağlayabileceğime inanmamdandır.” Tezer Özlü.

Evet şimdi gelelim meseleye. Daha önceki blogumda Okan Bayülgen'in doğum gününde bir yazı yazmıştım. Onla büyüyen bir nesil olduğunu, bunun sorumluluğunun başka olduğunu, Okan Bayülgen'in çok daha başka anlamları olduğunu söylemiştim. Daha sonra gezi olayları oldu, Bayülgen tv8'den ayrılmıştı. Tv8'i kimse bilmezken yaptıklarıyla bilinirlik kazandırdı, yeni kanal kuracaktı derken sonra anlaşamadı ayrıldı, o kanal bu bilinirlikten sonra kimlere satıldı o da ortada. Ortaya bir şey koymuşken, planlamışken bunun sıkıntısını çekip sonucu olmaması bile kolay atlatılacak bir hayal kırıklığı değil.

Bunlarda yetmezmiş gibi, bu ülkede olan her şeye tepkisini koymuş, hep gençlerin yanında olmuş, Bayülgen haliyle gezi olaylarının başlangıcında yer aldı olması gerektiği gibi. Sanatçının toplumun yanında olması, muhalif olması normalken bu olaylardan sonra yıprandı, linç kampanyaları yapıldı fakat yıllardır olmadığı gibi yine onu ekranlardan uzak tutabilmek mümkün olmadı.

Ben, Okan Bayülgen seven bir insan olarak Okan'ın ekranlarda olmasından mutlu muyum, evet. Fakat bu defa da Okan Bayülgen'in hükümet yanlısı bir medya da yayın yapması yadırgandı. Ben yadırgamasam da düşünmedim de değil. Fakat şuan görüyoruz ki , hükümetin bu kadar müdahale ettiği bir kanalda alt yazılarına kadar... Okan Bayülgen hala aynı, söyleyeceğini söylüyor, duruşunu sergiliyor. Hiç bir şey onu tavrından tarzından öteye taşıyamıyor. Okan Bayülgen gibi bir adam, bir baskı yapılsa, o kanalda durur mu? Bence durmaz ve orada olmasa da işsiz kalacak değil elbet.

Bunların dışında Okan Bayülgen de bir insan. Ve artık bir baba. Bir ailesi var. İnsanın çocuğunun olması ister istemez insanı daha temkinli de yapıyor olabilir. Bu Bayülgen'in korktuğu ya da gezi olaylarında geri adım attığını göstermez ki o dönem yayın bile yapmıyordu, yapsaydı yine aynısı yapardı eminim. Her insanın insanca tasarrufları olabilir fakat bir insanı tüm bugüne kadar yaptıklarını görmezden gelerek eleştirmek kimin haddine ki. Ki siyaset de bile şuan nelerin nasıl değiştiğine şahit olduğumuz bir ülkede. Gezi olaylarında program dahi yapmaktan çekinenlerle kimse Okan Bayülgen'i karıştırmamalı.

Şimdi başta yazdığımız sözleri tekrar okuyalım, olaylara bir daha bakalım. Okan Bayülgen ile büyüyen neslin kafasında bir soru kalmayacaktır zaten hiç olmamıştır.


Erkin Tura/Tüm hakları saklıdır.

2 yorum:

  1. Okan Bayülgen değişti. Bunun en büyük ispatı bir hayli azalan RTÜK cezaları olsa gerek :) Şaka bir tarafa bu ülkede Okanlar, Abdullahlar, Ethemler, Mehmetler, Mustafalar, İrfanlar, Ali İsmailler ve niceleri olduğu sürece bu ülke için hala umut var demektir.Ben buna inanıyorum..

    YanıtlaSil
  2. gezi olaylarına katıldı demişsin de biz okan'ın değiştiğini( daha doğrusu rol yapmayı bıraktığını) bu haberturkteki programından önce, gezi'den sonra verdiği demeçlerde (neredeyse gezi mi? ne gezisi? ben öyle bir şey duymadım diyecekti) söyledik. haberturk olayına şaşırmadım, şaşırmam da gerekmez zaten. muhalif duruşlu insanların devlete yakın kanallarda çalışması eleştirilemez çünkü onlar gazeteci/haberci/programcı ve bu meslekte "ben o kanalda çalışmam" diye bir seçenek yoktur. hatta daha da iyi çünkü kanalın hitap ettiği kitlenin göremediklerini göstermiş olacak bu sayede. ama başta da dediğim gibi gezi'de gösterdiği tavrı koruyabilseydi, korumayı da geçtim en azından reddetmeseydi ya da kıvırmasaydı şu an en azından büyük bir kısım kendisinin değiştiğini iddia etmeyecekti. bak "gezi'de neden program yapmadı" demiyorum dikkat edersen, o dönem yazdığı şeylerin arkasında durmamasından bahsediyorum.

    YanıtlaSil